woensdag 1 mei 2013

Sommige A-Iemmah van moskeeën proberen om de harten van de mensen te raken en ze te beïnvloeden door de toon van hun stemmen soms tijdens de Taraweeh'-gebeden te veranderen en tijdens de Doe'aa-oe l Qoenoet en ik heb sommige mensen dit horen afkeuren. Wat zeggen jullie hiervan Moge Allah u beschermen?


V26. Sommige A-Iemmah van moskeeën proberen om de harten van de mensen te raken en
ze te beïnvloeden door de toon van hun stemmen soms tijdens de Taraweeh'-gebeden te
veranderen en tijdens de Doe'aa-oe l Qoenoet en ik heb sommige mensen dit horen
afkeuren. Wat zeggen jullie hiervan Moge Allah u beschermen?



Wat ik vind is, dat als deze handeling binnen de Shari'a grenzen blijft zonder te overdrijven
dan is daar niks mis mee. En daarom zei Aboe Moesa Al-Ash'arie (RadiyaAllahu anhu) tegen
de profeet (Salla Allahu alaihi wa Salaam): "als ik wist dat je naar mijn recitatie luisterde dan
zou ik het mooi en schoon voor je maken." als sommige mensen hun stem mooi maken of dit
doet op een manier waarmee harten worden geraakt dan vind ik dat daar niets mis mee is.
Overdrijving vindt plaats wanneer men elk woord van de Qor-aan niet voorbij leest zonder te
doen wat in de vraagstelling is genoemd: dit valt naar mijn inziens onder het overdrijven en
het is niet gepast om te doen, en de kennis behoort toe aan Allah (Soebhanahu wa Ta'ala).
:none'>reden is voor hen om beter te luisteren naar de recitatie. En de gunst van Allah schenkt Hij
aan wie Hij wil. En Allah is de Bezitter van de Geweldige Gunst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten