woensdag 1 mei 2013

Het gebruiken van de inhalator tijdens het vasten


Het gebruiken van de inhalator tijdens het vasten


Door de nobele Shaykh
Saalim al-‘Adjmie
- moge Allah hem behouden -
Vraag: Mag degene die aan astma lijdt de inhalator gebruiken tijdens het vasten, of
maakt het gebruik hiervan zijn vasten ongeldig?
Antwoord: Het is voor de vastende toegestaan om de inhalator te gebruiken en dit
maakt zijn vasten niet ongeldig. Dit lijkt immers niet op het eten en drinken, noch heeft
het deze bedoeling.
Bron: As-Siyaam Soe-aal wa Djawaab (Het Vasten: Vraag & Antwoord)
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki
http://www.soennah.com/content/view/610/41/

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een hele goede vraag. Zelf zou ik het ook niet weten, maar ik denk als je niet zonder mee kan en het is gevaarlijk voor je gezondheid dan zou dat voor mij voor gaan. Ik kan niet zonder mijn hulpmiddelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een hele goede vraag. Zelf zou ik het ook niet weten, maar ik denk als je niet zonder mee kan en het is gevaarlijk voor je gezondheid dan zou dat voor mij voor gaan. Ik kan niet zonder mijn hulpmiddelen.

    BeantwoordenVerwijderen